5 dôvodov prečo je aplikácia STEMI „šitá na mieru“ zdravotníckym profesionálom
Ak ste si pozreli naše videá z úvodnej stránky, pravdepodobne už viete, ako asi aplikácia STEMI funguje. Možno že sa teraz pýtate ako sa ale odlišuje od iných, denne používaných aplikácií, ktoré umožňujú posielanie fotografií a telefonovanie. Keďže STEMI bola vytvorená ako riešenie na reálne problémy dennodennej klinickej praxe v oblasti invazívnej kardiológie (viac si môžete prečítať v Našom príbehu), našim cieľom od začiatku bolo vytvoriť aplikáciu so špecifickými funkciami, ktoré budú zodpovedať špecifickým potrebám záchranárov a iným zdravotníckym profesionálom a pomôžu im pri záchrane ľudských životov. Veríme, že nasledujúce riadky vám teda dajú odpoveď na položenú otázku:

1. Vety ako „Nepočul som zvoniť telefón“ alebo „Nevidel som, že mi prišla správa“ sú v dnešnej mobilnej komunikácii až príliš časté. Aby sme zaistili, že sa to nestane v prípade že ide o život-ohrozujúcu situáciu, po odoslaní prípadu záchranárom a následnom prijatí správy v kardiocentre alebo neurocentre hlasová notifikácia trvá nepretržite - 40sekundové zvonenie (s maximálnou hlasitosťou) a 20sekundová pauza, čo sa opakuje, až kým si ju lekár neotvorí. Táto funkcionalita je súčasťou kódu a nie je možné ju manuálne vypnúť.
2. Smartfón záchranára dostáva zvukovú notifikáciu o stave správy - keď
bola odoslaná, prijatá a otvorená. Cieľom je dosiahnuť, aby sa záchranár
mohol plne venovať pacientovi a nemusel sa obávať a neustále
kontrolovať telefón, či lekár na druhej strane dostal správu alebo
nie. Pacientovi sa teda dostáva nerušenej pozornosti.
3. Aby konzultácia medzi záchranárom prebehla čo najrýchlejšie, špecialista
sa môže spojiť zo záchranárom jednoducho a hneď implementovanou funkciou a to jediným kliknutím na
možnosť „ZAVOLAŤ“. To znamená, že sa nestráca čas
vyhľadávaním telefónneho čísla v zozname kontaktov ani čakaním
na prepojenie cez dispečing. Konzultácia lekár
– záchranár tak prebehne bez časových strát. Navyše, funkcia „Prepošli
prípad“ umožňuje lekárovi preposlať prípad do „vyššieho“
špecializovaného centra, čím sa vytvorí interný komunikačný
trojuholník medzi záchranárom a obomi konzultovanými centrami.
4. Aplikácia STEMI využíva
lokalizačné služby telefónu, ktoré umožňujú:
- záchranárovi výber najbližšieho
špecializovaného centra (kardiocentra alebo neurolog. centra) a tiež mu
aplikácia umožní vidieť či je centrum aktívne alebo nie
(či je všetko potrebné vybavenie funkčné a pod.). To v podstate tiež
znamená, že sa eliminujú sekundárne prevozy z dôvodu prvotného príchodu do
neaktívneho centra.
- lekárovi vidieť predpokladaný čas
príchodu sanitky, a tým pádom sa invazívny tím dokáže pripraviť na zákrok
vopred, ešte pred príchodom pacienta. Toto je tiež významnou zmenou oproti
minulosti, kedy bola diagnóza stanovená až po príchode pacienta do nemocnice,
kde ale následne musel čakať na prípravu invazívneho tímu a vzácne
minúty plynuli.
- výpočet predpokladaného časového
intervalu od natočenia EKG po podanie liečby v nemocnici a ak je
interval nad odporúčaný limit, aplikácia upozorní záchranára, aby zvážil
podanie trombolytickej liečby

5. Reporting. Všetky prípady sú centrálne evidované, čo umožňuje vytváranie reportov pre našich klientov, ktoré obsahujú mnoho užitočných informácií (napr číslo a čas konzultácie, zúčastnené strany,
časy ETA, rýchlosť spojenia, atď.) Naši klienti, záchranné
zdravotné služby a nemocnice, majú teda potom možnosť využiť tieto
informácie na ďalšie zhodnotenie a zlepšovanie svojej činnosti.
Aplikácia STEMI nie je len ďalšou „obyčajnou apkou“ na telefonovanie
a posielanie fotiek. STEMI aplikácia predstavuje jednoduchý, ale efektívny nástroj na
zlepšenie komunikácie medzi záchrannými zdravotnými službami a nemocnicami a
tiež na skrátenie ischemického času v prípadoch cievnej mozgovej príhody a
infarktu. Koniec koncov, kto hovorí, že zdravotná starostlivosť musí
byť komplikovaná? :)
06.05.2018